2010. december 28., kedd

Az RW mezőgyengítés rejtelmei

Ez az amiben az rw nagyon csúnyán el van tévedve, de valamennyire azért működik, bár érezhető a hibás elgondolás rajta. Persze ez sincs túlságosan dokumentálva.
Szóval ezt a simulation blueprintben lehet állítani, az engine sim component részben, persze csak diesel electric subsystemmel, (elektromos mozdonynál még ez a gagyi mezőgyengítés sincs...).




Ott  van:
A tractive effort vs field divert proportion (persze az editorban helyesírási hibáktól hemzsegve valami más, de ez akar lenni)-be adandó csv, azt írja le, hogy a mezőgyengítések között, hogy alakuljon a vonóerő, kN-ban. Az első oszlop %-ot jelöl a következő mezőgyengítésig , tehát 0.0-tól 1.0 között kell szerepelnie a számoknak. Tehát 0.5-nél fél úton lesz a következő mezőgyengítésig. A második oszlop, pedig távhoz tartozó vonóerő kN-ban (bár még nem értem 100%-osan valós a mezőgyengítés mikéntjét, de ez a kN-es dolog komplett hülyeség, hiszen inkább az adott sebességen elérhető max vonóerő (amit a tractiveffort vs speed csv-ben megadtunk) %-át kéne itt megadni, nem egy konkrét vonóerő értéket, de valószínűleg ki is számítja ezt (pl ha a mozdonynak a tf vs speed csv-ben 392 kN-t adtunk meg max vonóerőnek, akkor itt megadott 392kN azt fogja jelenteni hogy az adott sebességen elérhető vonóerő 100%-a, de ez csak fejtegetés, a jelen esetben nem jelent semmit).

Majd fentebb a field divertnél állítjuk be a mezőgyengítési pontokat.
A speed to activate a mezőgyengítést aktiváló sebesség mph-ban (megint következetesek voltak a készítők, néhol m/s néhol mph, néhol km/h...), és max áramerősség aminél aktiválódik (ez is komplett hülyeségnek tűnik, főleg hogy sehogy sem lehet 2500 amper fölé nyomni, még xml-t editálva sem mert a serz elszáll hibával ha többet írsz mint 2500 amper, az editor meg ugye nem is engedi beírni).

M62 field divert csv-je
Mint látható a max vonóerő 392 kN, tehát a 100% és akkor számold ki hogy mennyi a többi, és így alakul a két mezőgyengítés között a vonóerő. Nyilvánvaló ha a 0.9-re 0 vonóerőt írtam volna, soha nem érte volna el a mezőgyengítést, 100-al viszont igen.
Fos az egész így is, de jobb mintha kihagynám az egész mezőgyengítést... Ezen túl meg az rs.comtól függ mikor méltóztatnak végre rendbe hozni a fizikát (bár nem sok az esély rá hogy valaha fogják... :( )

Majd remélhetőleg kiadom az m62 teljes source-ját, ott majd meg lehet nézni minden beállítást.

Frissítés: Bizonyára sokan észrevették, hogy mezőgyengítést használó járműveknél RW-ben mezőgyengítés előtt beáll egy értékre a ampermérő. Ez azért van mert a csv utolsó sorát egyszerűen kihagyja a konvertálásból a játék. Tehát szúrj be még egy sort, ugyanazokkal az értékekkel ami az addigi utolsó sorban volt, így az utolsó előtti sort figyelembe veszi és nem lesz ez a beállás, szépen folyamatosan fog változni az áramerősség.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése